ESCOLA DE BÀSQUET

 

INTRODUCCIÓ ALS PARES

 

Actualment el bàsquet és un dels esports més practicats arreu de Catalunya. La imatge d’una cistella o la d’un nen/a botant la pilota o tirant a cistella, és una imatge habitual a qualsevol ambient.

El concepte d’Escola ha d’associar-se al sentit més lúdic; com a mètode d’introducció a l’aprenentatge més bàsic, però integrat dins el procés formatiu i educatiu del infant.

 

Què és una Escola de Bàsquet?

 

És una organització que té com a objectiu l’ensenyament del basquetbol com a pràctica activa. Introduïda per jocs reglamentats amb similituds al joc real del bàsquet, i motivada amb incentius de tipus educatiu i formatiu.

A l’hora de definir els objectius de l’Escola, caldrà tenir com a prioritat la formació i educació, tant esportiva com humana, l’aprenentatge motor enfocat cap a l’esport del bàsquet i fomentar la il·lusió cap el joc i l’afició a l’esport.

Les escoles de bàsquet del CB Vila de Montornès van dirigides a nen/es de entre 3 i 6 anys, sense llicència per competir, però amb llicència d’escola de bàsquet. Per això considerem l’Escola de Bàsquet com la primera categoria del futur jugador.

 

Què necessito per començar?

 

  • SAMARRETA: Podrà ser de tirants o màniga curta, important que sigui còmode.
  • PANTALONS: Sempre curts, a poder ser per sobre del genoll.
  • JERSEI O SUADORA: S’utilitzarà als espais freds o als mesos d’hivern.
  • SABATILLES: Còmodes, alta o baixa, adequada per la modalitat del esport que practiquen.

 

INTRODUCCIÓ A L’ENTRENADOR

 

Sempre que és comença a treballar amb un grup, s’ha de fer una avaluació de sortida, per veure a quin punt ens trobem. En el cas que ens ocupa, queda clar que és tracta del primer contacte amb el basquetbol.

Ens trobem davant d’un gran repte, ja que hi ha un ampli ventall de coses per ensenyar i tenim l’avantatge de que els jugadors no tenen vicis adquirits. No existeixen grans diferències de nivell, i això ens facilita la feina. Treballem amb el millor material disponible.

El fet de disposar d’una bona avaluació inicial, ens permetrà poder definir els nostres objectius d’una manera ajustada i adaptada a la nostre realitat. La primera condició que han de reunir els objectius és que siguin assolibles per no crear frustració, ja que això podria comportar la desmotivació i l’abandonament.

 

FUNCIONS DEL ENTRENADOR

 

1.    Transmetre il·lusió a nens/es amb el treball del dia a dia.

2.    Aconseguir que nens/es s’ho passin bé.

3.    Fer-se el més ràpid possible amb el grup, i conèixer cada nen de manera personalitzada.

4.    Marcar pautes clares de comportament. Pautes i normes adients a les edats.

5.    Límits d’aprenentatge del grup / nivell d’exigència.

6.    Mantenir contacte continuat amb el director tècnic.

7.    Marcar objectius pedagògics i esportius amb el director tècnic.